سفربرو

همهخ چیز از یک سفر کوتاه به تایلند شروع شد

سفربرو

همهخ چیز از یک سفر کوتاه به تایلند شروع شد

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کمپین ترویج گردشگری ارگانیک با برگزاری اولین کارگاه چندقسمتی با هدف بارش فکری ایده‌ها و ایجاد شراکت‌های جدی در تایلند و بخش مکونگ علیا، قدم‌های بزرگی را برداشته است. برخی گردشگران تور تایلند هم اجازه بازدید از برنامه های این کمپین را خواهند داشت.

هدف این کمپین تشوق هتل‌ها، رستوران‌ها، شرکت‌های کترینگ، سوپرمارکت‌ها و بازارهای مواد غذایی است تا کشاورزان را از به‌کارگیری حشره‌کش‌ها، علف‌کش‌ها و کودهای ناسالم و مخرب برای  محیط زیست منصرف کنند. این کارگاه پس از آغاز به کار در تایلند، در میانمار، کمبوجیه، ویتنام، لائوس و استان‌های گوانگشی و یون‌نان در جنوب چین نیز برگزار خواهد شد.

بیش از ۴۰ شرکت‌کننده‌ از گروه‌های مختلف هتل‌داران، برگزارکنندگان تور، دانشگاهیان، کارشناسان محیط زیست، ان‌جی‌اوها و نمایندگان رسانه‌ها در این نشست‌ها حضور داشتند. این کارگاه در تاریخ ۱۲ دسامبر و توسط سامپران ریورساید (Sampran Riverside) و دفتر هماهنگی گردشگری مکونگ برگزار شد و اداره‌ی گردشگری تایلند، آزمایشگاه غذای پایدار تایلند، بانک توسعه‌ی آسیا و شرکت دیستینیشن مکونگ (Destination Mekong) از حامیان آن بودند.

در این کارگاه که در هتل آتنی (Athenee) بانکوک برگزار شد، جلسه‌ی بارش فکری نیز برای هماهنگی اولین سمپوزیوم گردشگری ارگانیک مکونگ و همچنین چهارمین انجمن جهانی سازمان جهانی گردشگری در حوزه‌ی گردشگری غذایی که در تاریخ ۳۰ می تا ۱ ژوئن ۲۰۱۸ برگزار می‌شوند، انجام شد.

جنس ترنهارت (Jens Thraenhart) مدیر اجرایی اداره‌ی هماهنگی گردشگری مکونگ در این‌باره گفت:

ما بی‌صبرانه مشتاق معرفی مفهوم گردشگری ارگانیک در تایلند به عنوان اولین کشوری که این اتفاق در آن می‌افتد، هستیم. رشد شدید تعداد گردشگران، با تغییر سلیقه‌ی مصرف‌کنندگان به سمت غذای تمیز و سالم همراه بوده است. بنابراین، صنعت ما باید بتواند خود را با روش‌های زندگی پایدار تطبیق دهد و برای آن آماده شود.

آروت ناواراج (Arrut Navaraj)، مدیرعامل سامپران ریورساید نیز می‌گوید:

گردشگری ارگانیک یک جنبش اجتماعی مبتنی بر مدل کسب و کار مشارکتی و فلسفه‌ی اقتصاد کفایتی است. هدف این جنبش که توسط بخش خصوصی هدایت می‌شود، ساخت یک نظام غذایی پایدارتر است. ما تلاش می کنیم که تمامی افراد حاضر در زنجیره‌ی ارزش ارگانیک تبدیل به یک رهبر اجتماعی برای تغییر شوند. گردشگری ارگانیک به گردشگرانی که از مزارع ارگانیک بازدید می‌کنند، محدود نمی‌شود. بلکه شامل هتل‌ها، رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها، خرید محصولات ارگانیک از کشاورزان بومی و صحبت با مشتریان آن‌ها درباره‌ی اهمیت و فواید این محصولات نیز است. بازدید از مزارع را می‌توان یک فعالیت اضافی در راستای کمک به مهمانان برای درک بیشتر تجربه‌ی کشاورزی دانست.

جورجینیا نپوموسنو (Georginia Nepomuceno)، کارشناس هماهنگی ناحیه‌ای برنامه‌ی حمایت از کشاورزی می‌گوید:

گردشگری ارگانیک، یک ابزار قدرتمند برای توسعه‌ی پایدار است. زندگی کشاورزان را بهبود می‌بخشد، و سلامت مردم و محیط زیست را ارتقا می‌دهد.

در طی ماه‌های آینده، تعدادی فعالیت در این راستا انجام خواهد شد، مانند چهارمین جشنواره‌ی ارگانیک سوکجای (Sookjai) در سامپران ریورساید در تاریخ ۱۵ الی ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷، اولین آزمایشگاه اجتماعی گردشگری ارگانیک در تاریخ ۱۸ الی ۲۰ ژانویه‌ی ۲۰۱۸ و دومین آزمایشگاه که در ماه فوریه برگزار می‌شود.

  • ۹۶/۱۰/۱۱
  • نازنین درخشش